Uložit do nákupního seznamu
Vytvoření nového nákupního seznamu

Obchodní předpisy

Pravidla
§ 1. Definice

  1. Pravidla - tato Pravidla, upřesňující zásady uzavírání smluv o prodeji na dálku prostřednictvím Internetového obchodu, zásady plnění těchto smluv, práva a povinnosti smluvních stran Smlouvy o prodeji na dálku a zásady vyřizování reklamací. V rozsahu služeb poskytovaných elektronicky jsou Pravidla pravidly uvedenými v čl. 8, Zákona o poskytování služeb elektronickými prostředky.
  2. Zákazník - fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům, právnická osoba nebo organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, která uzavře s Prodávajícím Smlouvu o prodeji na dálku.
  3. Spotřebitel - fyzická osoba, která provádí s podnikatelem právní úkon, který přímo nesouvisí s její obchodní nebo profesní činností.
  4. Podnikající fyzická osoba - fyzická osoba, která uzavírá Smlouvu o prodeji na dálku přímo související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že pro tuto osobu není profesní povahy, vyplývající zejména z předmětu podnikatelské činnosti jím vykonávané, zpřístupněné na základě ustanovení o Centrální evidenci a informacích o podnikatelské činnosti.
  5. Podnikatel - fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům, podnikající nebo provozující odbornou činnost vlastním jménem.
  6. Prodávající:

    ART-METAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ,
    tel. 661 998 877,
    sklep@aleno.pl,
    NIP 6652976546,
    REGON 301778198.

  7. Adresa sídla Prodejce:

    Szarych Szeregów 1A,
    62-500 Konin.

  8. Internetový obchod – internetová služba provozovaná Prodávajícím, dostupná na elektronické adrese: https://aleno.pl, prostřednictvím které může Zákazník získat informace o Produktu a jeho dostupnosti, stejně jako produkt zakoupit nebo si objednat poskytnutí služby.
  9. Smlouva o prodeji na dálku – smlouva o prodeji Zboží/smlouva o poskytování Digitální služby nebo Digitálního obsahu (pokud se vztahuje), uzavřená prostřednictvím Internetového obchodu.
  10. Zboží – movitá věc, kterou si může zákazník zakoupit v Internetovém obchodě.
  11. Digitální služba – služba, která Spotřebiteli umožňuje:
    1. vytváření, zpracování, ukládání nebo přístup k datům v digitální formě;
    2. sdílení dat v digitální podobě, která byla odeslána nebo vytvořena Spotřebitelem nebo jinými uživateli této služby;
    3. jiné formy interakce využívající data.
  12. Digitální obsah – data vytvářená a dodávaná v digitální podobě.
  13. Zásady ochrany osobních údajů a souborů cookies Internetového obchodu – dokument upřesňující podrobná pravidla pro zpracování osobních údajů a používání souborů cookies. Zásady ochrany osobních údajů a souborů cookies tvoří Přílohu č. 3 Pravidel a jsou k dispozici na adrese https://aleno.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.
  14. Trvalé médium – znamená materiál nebo nástroj umožňující Zákazníkovi nebo Prodávajícímu uchovávat informace jemu osobně adresované, a to způsobem umožňujícím přístup k informacím v budoucnu po dobu odpovídající účelům, pro které jsou tyto informace používány, a které umožňuje reprodukci uložených informací v nezměněné podobě, zejména prostřednictvím elektronické pošty.
  15. Elektronický objednávkový formulář – proces elektronické objednávky poskytovaný Prodávajícím Kupujícímu.
  16. Elektronický formulář vrácení – elektronický proces vrácení zboží poskytovaný Prodávajícím Kupujícímu; k dispozici na adrese https://aleno.pl/pl/returns-open.html.
  17. Elektronický reklamační formulář – elektronický proces podání reklamace poskytovaný Prodávajícím Kupujícímu; k dispozici na adrese https://aleno.pl/pl/rma-open.html.
  18. Odeslání objednávky – potvrzení objednávky Zákazníkem kliknutím na tlačítko „Objednat a zaplatit“ je považováno za závazné prohlášení Zákazníka o uzavření Smlouvy o prodeji na dálku s Prodávajícím.
  19. Účet - soubor údajů uložených v Internetovém obchodě a v IT systému Prodávajícího o daném Zákazníkovi a jím zadaných objednávkách a uzavřených Smlouvách o prodeji na dálku, s jejichž využitím může Zákazník provádět objednávky, jakož i ve vhodnou dobu - zrušit nebo upravit a uzavřít Smlouvy o prodeji na dálku.
  20. Recenze na vyřízení objednávky nebo recenze jednotlivých Produktů - subjektivní recenze a hodnocení udělované ve formě hvězdiček od 1 do 5.
  21. Automaticky obnovovaná objednávka – objednávka vytvořená automaticky jako součást subskripce.
  22. Subskripce- elektronická služba umožňující automatické vytváření subskribovaných objednávek na konkrétní Zboží, dle opakování zvoleného Zákazníkem, bez nutnosti zadávat samostatné objednávky do konce Subskripce.
  23. Opakované platby - jedná se o platby zpracovávané v rámci platební služby IdoPay poskytované Operátorem a prováděné automaticky, v určitých cyklech, sloužící k úhradě Automaticky obnovovaných objednávek na základě souhlasu uděleného Kupujícím při zahájení Subskripce (trvalý příkaz držitele Karty).
  24. Operátor - IdoPayments sp. z o.o. se sídlem na al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, zapsaná v rejstříku podnikatelů vedeném Okresním soudem Szczecin-Centrum ve Štětíně, 13. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000859711, NIP (DIČ): 8522666251, REGON (IČO): 387039893, se základním kapitálem 800 000,00 PLN. Adresa pro doručování: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, také označovaná jako: „IdoPayments”, národní platební instituce ve smyslu čl. 2 bod 16 zákona ze dne 19. srpna 2011 o platebních službách (Sbírka zákonů z roku 2020 bod 794 ve znění pozd. předpisů)[dále jen „UUP”].
  25. Karta – platební karta vydaná v rámci systémů Visa International nebo Mastercard International, povolená předpisy těchto systémů provádět transakce bez fyzické přítomnosti.

§ 2. Obecná ustanovení

  1. Druhy a rozsah služeb poskytovaných elektronickou cestou:
    1. uzavírání Smluv o internetovém prodeji – v rozsahu Zboží prodávaného v Internetovém obchodě,
    2. zásady registrace a používání Účtu v rámci Internetového obchodu,
    3. přidávání recenzí, komentářů a hodnocení - Zákazník může ke své objednávce přidat recenzi nebo komentář,
    4. zasílání e-mailů, ve kterých Prodávající potvrdí přijetí objednávky, případné přijetí platby a přijetí objednávky k realizaci.
  2. Používání Internetového obchodu je možné za předpokladu, že IT systém používaný Zákazníkem splňuje následující minimální technické požadavky:
    1. internetové prohlížeče v aktuální verzi např.:
      • Firefox
      • Chrome
      • Microsoft Edge
    2. jakýkoli program pro prohlížení souborů ve formátu PDF.
  3. Obsah uveřejněný na stránkách Internetového obchodu, včetně popisu Zboží a cen, představuje výzvu k uzavření smlouvy ve smyslu čl. 71 občanského zákoníku.
  4. Prodávající zpřístupňuje tato Pravidla a přílohy prostřednictvím odkazu na domovské stránce před uzavřením Smlouvy o prodeji na dálku, v jejím průběhu a po jejím dokončení. Kupující si je může stáhnout a vytisknout.
  5. Za účelem zajištění bezpečnosti přenosu zpráv a údajů v souvislosti s poskytovanými službami přijímá Internetový obchod technická a organizační opatření přiměřená úrovni zabezpečení poskytovaných služeb, zejména opatření k zamezení získávání a modifikaci osobních údajů zasílaných přes internet neoprávněnými osobami.

§ 3. Objednávky

  1. Objednávku lze v Internetovém obchodě provést prostřednictvím Účtu nebo zvolit možnost nákupu bez registrace, v takovém případě je vytvořen interní účet, na jehož základě si Zákazník může Účet vytvořit. Interní účet je udržován do momentu, dokud nejsou údaje odstraněny ze systému nebo dokud není Účet zablokován.
  2. Nákup se provádí vyplněním Elektronického objednávkového formuláře dostupného na webových stránkách Internetového obchodu. Výběr objednaného Zboží se provádí jeho přidáním do nákupního košíku. V Elektronickém objednávkovém formuláři je mimo jiné uvedeno: jaké Zboží, za jakou cenu a v jakém množství chce Zákazník objednat na jím uvedené místo. Zákazník podniká příslušné technické kroky na základě zobrazených zpráv.
  3. Poté, co Zákazník uvede všechny potřebné údaje, zobrazí se shrnutí zadané objednávky. Shrnutí objednávky bude obsahovat informace týkající se: údajů identifikujících Prodávajícího, předmětu objednávky, jednotkové a celkové ceny objednaného Zboží, včetně nákladů na dodání a případných dalších nákladů, zvoleného způsobu platby, zvoleného způsobu dodání, času a nákladů na doručení.
  4. Je-li předmětem smlouvy dodání Digitálního obsahu nebo Digitálních služeb, které nejsou zaznamenány na hmotném nosiči, nebo služby poskytované elektronicky či na dálku – vyjadřuje Spotřebitel následující souhlas v dodatečném zaškrtávacím políčku potřebném k zadání objednávky a umístěném v Elektronickém objednávkovém formuláři: „Souhlasím s dodáním digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, nebo se zahájením poskytování služby před uplynutím 14 dnů ode dne uzavření smlouvy a vzdávám se tímto práva na odstoupení od smlouvy“. Prodávající potvrdí přijetí výše uvedeného souhlasu emailem.
  5. Pro zadání Objednávky je nutné poskytnout osobní údaje označené v elektronickém objednávkovém formuláři jako povinné, přijmout obsah Pravidel a odeslat objednávku kliknutím na tlačítko „Objednat a zaplatit“.
    1. Odeslání Elektronického objednávkového formuláře Zákazníkem představuje závazné prohlášení o záměru uzavřít smlouvu o prodeji na dálku v souladu s obsahem těchto Pravidel.
    2. Smlouva o prodeji na dálku je považována za uzavřenou okamžikem přijetí Elektronického objednávkového formuláře Prodávajícím, což je potvrzeno zobrazením zprávy Kupujícímu potvrzující přijetí objednávky a uvedením jejího čísla.
    3. Po uzavření Smlouvy o prodeji na dálku obdrží Zákazník e-mail potvrzující zadanou objednávku, obsahující: potvrzení přijetí objednávky a konečného potvrzení všech podstatných náležitostí Objednávky a všeobecných podmínek uzavřené Smlouvy o prodeji na dálku ( Pravidla internetového obchodu spolu s Přílohami č. 1 a 2), údaje Prodávajícího, odpovědnost Prodávajícího za kvalitu služby, služby poskytované prodávajícím po prodeji a způsob a účinky odstoupení od smlouvy. Poučení o způsobu a důsledcích odstoupení od smlouvy je součástí Přílohy č. 1.
    4. Do doby, než Prodávající zahájí zpracování objednávky:
      1. Zákazník může svou objednávku změnit pomocí technického řešení dostupného na webových stránkách Elektronického objednávkového formuláře a opětovným absolvováním celého objednávkového procesu. Změna objednávky se provádí zadáním nové objednávky, která nahrazuje dříve zadanou objednávku. Případná platba provedená Zákazníkem je zúčtována na základě nové objednávky a v případě přeplatku je tato částka vrácena na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena.
      2. Zákazník může svou objednávku zrušit výběrem možnosti „zrušit objednávku“ dostupné na stránce Elektronického objednávkového formuláře.
    5. Pokud zákazník zruší objednávku, Prodávající vrátí přijatou platbu do 3 pracovních dnů. Vrácení platby bude provedeno stejným způsobem platby, který použil Zákazník.
    6. Doba zpracování Objednávky je od 1 do 10 pracovních dnů od data uzavření smlouvy.

§ 4. Platba

  1. Internetový obchod nabízí možnost platby předem, na dobírku (s platbou na účet po doručení). Možnost odložení platby je možná v situacích individuálně dohodnutých s Prodávajícím.
  2. Platbu za zboží je možné provést způsobem zvoleným při zadávání objednávky v Elektronickém objednávkovém formuláři.
  3. Aktuálně dostupné platební metody ve formě plateb předem v Internetovém obchodě jsou dostupné na adrese https://aleno.pl/pl/payments.html.

§ 5. Doručení

  1. Zákazník si v Elektronickém objednávkovém formuláři zvolí způsob doručení označením svého výběru.
  2. V případě, že si Zákazník Zboží nevyzvedne, v důsledku čehož bude Zboží vráceno Prodávajícímu, může Prodávající od kupní smlouvy odstoupit po předchozí výzvě Zákazníka k plnění smlouvy v e-mailové zprávě uvedené v nákupním procesu. Odstoupení od smlouvy se provádí zasláním prohlášení Zákazníkovi ve formě e-mailu.
  3. V situaci uvedené v bodě 2 je Prodávající povinen neprodleně vrátit Zákazníkovi platbu přijatou za Zákazníkem zakoupené Zboží.
  4. Aktuálně dostupné způsoby doručení v Internetovém obchodě jsou dostupné na adrese https://aleno.pl/pl/delivery.html.

§ 6. Odstoupení od smlouvy – elektronický formulář vrácení

  1. Spotřebitel, který uzavřel Smlouvu o prodeji na dálku od ní může odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. V případě odstoupení od Smlouvy o prodeji na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
  2. Právo odstoupit od smlouvy za podmínek uvedených v odstavcích 6 a 7 těchto Pravidel se vztahuje i na Podnikající fyzickou osobu. V odstavcích 6 a 7 Pravidel o Spotřebiteli se jím rozumí rovněž Podnikající fyzická osoba.
  3. V případě odstoupení od smlouvy ponese Spotřebitel pouze přímé náklady na vrácení Zboží.
  4. Prohlášení Spotřebitele musí jasně vyjadřovat jeho vůli odstoupit od smlouvy, Spotřebitel může zejména:
    1. použít Elektronický formulář vrácení dostupný na webových stránkách Internetového obchodu: https://aleno.pl/pl/returns-open.html.
    2. odstoupit od smlouvy prostřednictvím formuláře pro odstoupení od smlouvy, který je Přílohou č. 2, zasláním na adresu sídla Prodávajícího.
    3. Prodávající neprodleně potvrdí na Trvalém nosiči skutečnost, že obdržel prohlášení o odstoupení od smlouvy podané způsobem uvedeným v bodech 1 a 2.
  5. Pro dodržení lhůty postačí odeslat prohlášení před jejím uplynutím.
  6. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:
    1. u smlouvy, při jejímž plnění Prodávající vydává věc a je povinen převést její vlastnické právo - od okamžiku, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba jiná, než dopravce převezme věc do držení, a v případě smlouvy, která:
      1. zahrnuje více věcí, které jsou dodávány samostatně, v dávkách nebo po částech - od převzetí poslední položky, dávky nebo části;
      2. spočívá v pravidelném doručování zboží po stanovenou dobu – od okamžiku převzetí první věci;
    2. u ostatních smluv - ode dne uzavření smlouvy.
  7. Formulář pro prohlášení o odstoupení od smlouvy (Příloha č. 2 těchto Pravidel) a informace o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy (Příloha č. 1 těchto Pravidel) jsou poskytovány v elektronické podobě.
  8. V případě odstoupení od smlouvy o dodání Digitálního obsahu nebo Digitální služby může Prodávající zabránit Spotřebiteli v dalším využívání Digitálního obsahu nebo Digitální služby, zejména tím, že Spotřebiteli zabrání v přístupu k Digitálnímu obsahu nebo Digitální službě.
  9. V případě odstoupení od Smlouvy o dodávce Digitálního obsahu nebo Digitální služby je Spotřebitel povinen tento Digitální obsah nebo Digitální službu přestat používat a zpřístupňovat třetím osobám.
  10. Právo na odstoupení od Smlouvy o prodeji na dálku se nevztahuje na smlouvy uvedené v čl. 38 zákona ze dne 30.05.2014 (Sbírka zákonů z roku 2019, bod 134) o právech spotřebitelů, mj. Smluv:
    1. na poskytování služeb, za které je Spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající službu plně provedl s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele, který byl před zahájením poskytování informován, že poté, co Prodávající poskytl služby, ztratí právo na odstoupení od smlouvy a přijal to na vědomí.
    2. ve kterém cena nebo odměna závisí na výchylkách finančního trhu, které nemá podnikatel pod kontrolou a ke kterým může dojít před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
    3. ve kterých je předmětem plnění nerekonstruovaný předmět vyrobený podle specifikací Spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb,
    4. ve kterých je předmětem služby věc dodávaná v zapečetěném obalu, kterou nelze po otevření obalu z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů vrátit, pokud byl obal po dodání otevřen;
    5. ve kterých jsou předmětem poskytované služby zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen;
    6. na dodání Digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, za který je Spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud Prodávající zahájil poskytování s výslovným a předchozím souhlasem Spotřebitele, který byl před započetím poskytování informován, že poté, co Prodávající poskytne tuto službu, Spotřebitel ztratí právo na odstoupení od smlouvy a přijal tento fakt;
    7. jejichž předmětem je věc, která podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu použitelnosti, a jejímž předmětem jsou věci, které jsou po dodání svou povahou nerozlučně spojeny s jinými věcmi;
    8. na doručování novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smluv o předplatném;
    9. uzavřené prostřednictvím veřejné dražby;
    10. na poskytování ubytovacích služeb pro jiné než bytové účely, přepravu zboží, pronájem automobilů, stravování, služby související s trávením volného času, zábavou, sportovní nebo kulturní akce, pokud je ve smlouvě určen den nebo období poskytnutí služby;
    11. ve které jsou předmětem služby alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy, a které lze dodat až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výchylkách trhu, které podnikatel nemůže ovlivnit;

§ 7. Následky odstoupení od smlouvy

  1. Prodávající během 14 dnů ode dne doručení prohlášení o odstoupení od Smlouvy o prodeji zboží vrátí Spotřebiteli všechny platby, které uhradil, včetně nákladů na dodání odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání nabízenému Prodávajícím.
    1. Vrácení peněz bude provedeno stejným platebním způsobem, který použil Spotřebitel.
    2. Použije-li spotřebitel k uplatnění práva na odstoupení od smlouvy elektronický formulář pro vrácení, budou mu peněžní prostředky vráceny zvoleným způsobem a na bankovní účet uvedený Spotřebitelem.
    3. Pokud Prodávající nenabídl, že si Zboží od Spotřebitele vyzvedne sám, může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele do doby, než obdrží Zboží zpět nebo dokud Spotřebitel neprokáže jeho zaslání zpět, podle toho, která událost nastane dříve.
  2. Prodávající může Spotřebiteli navrhnout, že si věc u něj vyzvedne. Pokud však Prodávající takový návrh neučiní, měl by Spotřebitel vrátit věc Prodávajícímu (nebo osobě pověřené Prodávajícím k vyzvednutí) neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. Pro dodržení lhůty postačí zaslat zboží zpět před jejím uplynutím. Zboží, které Spotřebitel vrací, je třeba zaslat na adresu sídla Prodávajícího.
  3. Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku jeho užívání nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a fungování Zboží.
  4. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud jsou Digitální obsah nebo Digitální služba dodávány výměnou za cenu a rozpor Digitálního obsahu nebo Digitální služby se smlouvou je nepodstatný.
  5. Prodávající může požádat o vrácení hmotného nosiče, na kterém byl Digitální obsah dodán, do 14 dnů od obdržení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od smlouvy. Spotřebitel vrací nosič neprodleně a na náklady Prodávajícího.
  6. Prodávající je povinen vrátit cenu pouze v části odpovídající Digitálnímu obsahu nebo Digitální službě, která je v rozporu se smlouvou, a Digitálnímu obsahu nebo Digitální službě, jejichž povinnost dodávat zanikla v důsledku odstoupení od smlouvy.

§ 8. Reklamace

  1. Reklamaci vady Zboží nebo nesouladu Zboží s uzavřenou Smlouvou o prodeji na dálku lze uplatnit:
    1. prostřednictvím Elektronického reklamačního formuláře;
    2. písemně na adresu sídla Prodávajícího nebo e-mailem na adrese sklep@aleno.pl
  2. V oznámení musí být uvedena vada, kterou má Zboží dle názoru Kupujícího, nároky vůči Prodávajícímu a je-li to možné, zdokumentovat uvedenou vadu a doložit doklad o koupi Zboží v Internetovém obchodě. Prodávající je povinen odpovědět na reklamaci do 14 dnů od jejího obdržení. Pokud se v uvedené lhůtě nevyjádří, má se za to, že reklamaci přijal. Prodávající poskytne Kupujícímu odpověď na reklamaci písemně nebo na Trvanlivém nosiči.
  3. Kroky, které musí Kupující učinit pro uplatnění reklamace, včetně způsobu doručení reklamovaného Zboží Prodávajícímu, jsou uvedeny v jednotlivých fázích Elektronického reklamačního formuláře.
  4. Pokud Prodávající uzná reklamaci za oprávněnou: náklady na výměnu, opravu včetně nákladů na dopravu související s reklamací Zboží hradí Prodávající.
  5. Prodávající odpovídá vůči Spotřebiteli a Podnikající fyzické osobě za nesoulad Zboží se Smlouvou o prodeji na dálku podle zásad stanovených zákonem ze dne 30.5.2014. o právech spotřebitele.
    1. Prodávající odpovídá za jakýkoli rozpor zboží se Smlouvou o prodeji na dálku existující v době dodání a odhalený do dvou let od této doby, pokud není datum spotřeby Zboží určené Prodávajícím delší.
    2. Prodávající opraví nebo vymění Zboží do 14 dnů ode dne uznání reklamace. Náklady na opravu nebo výměnu, včetně zejména nákladů na poštovné, dopravu, práci a materiál, nese Prodávající.
    3. Spotřebitel zpřístupní Zboží, které je předmětem opravy nebo výměny Prodávajícímu. Prodávající odebírá Zboží na vlastní náklady.
  6. Prodávající je povinen dodat Zboží bez vad a odpovídá Podnikateli za vady zakoupeného Zboží za podmínek stanovených občanským zákoníkem.
  7. Poskytování Digitálního obsahu nebo Digitálních služeb spotřebiteli nebo Podnikající fyzické osobě probíhá v souladu se zásadami uvedenými v zákoně ze dne 30.5.2014. o právech spotřebitele.
    1. Digitální obsah se považuje za dodaný, pokud byl Digitální obsah nebo prostředek, kterým lze Digitální obsah zpřístupnit nebo Digitální obsah stáhnout, zpřístupněn Spotřebiteli nebo na fyzické nebo virtuální zařízení, které si Spotřebitel nezávisle vybral za tímto účelem, nebo když k němu Spotřebitel nebo takové zařízení získal přístup.
    2. Digitální služba se považuje za poskytnutou, pokud k ní Spotřebitel nebo fyzické nebo virtuální zařízení, které si Spotřebitel pro tento účel nezávisle vybral získal přístup.
    3. Prodávající uvede Digitální obsah nebo digitální službu do souladu se smlouvou do 21 dnů od okamžiku, kdy byl prodávající Spotřebitelem informován o rozporu se smlouvou, a to bez nadměrných obtíží pro Spotřebitele s ohledem na jejich povahu a účel, ke kterému se používá. Náklady na uvedení Digitálního obsahu nebo Digitální služby do souladu se Smlouvou nese Prodávající.

§ 9. Recenze

  1. Recenze k vyřízení objednávky nebo vyjádření k Produktu lze vyjádřit při návštěvě Internetového obchodu kliknutím na rozhraní umístěné u Produktu nebo kliknutím na odkaz umístěný v e-mailu. Přidání Recenze je dobrovolné a bezplatné. V rámci jedné objednávky může Zákazník přidat výše uvedenou Recenzi pouze jednou.
  2. V rámci výše uvedeného V Recenzi může Zákazník udělit hodnocení ve formě hvězdiček od 1 do 5 a přidat slovní komentář omezený na 65 535 slovních znaků.
  3. Hodnocení jsou uložena a veřejně zobrazena na webových stránkách Internetového obchodu a také na webových stránkách https://zaufaneopinie.idosell.com a https://trustedreviews.idosell.com.
  4. Prodávající ověřuje Recenze pomocí e-mailové adresy, která byla použita při nákupním procesu daného Produktu. Recenze zveřejněná osobou pomocí e-mailové adresy použité v nákupním procesu je na stránkách Obchodu označen komentářem „recenze potvrzena nákupem“. Jakákoli jiná Recenze je označena jako „recenze nepotvrzená nákupem“.
  5. Prodávající může publikovat Recenze týkající se daného Produktu ze svých jiných internetových obchodů.
  6. Prodávající nemění Recenze z hlediska obsahu ani udělených hvězdiček.
  7. Kupující je výhradně a výlučně odpovědný za jakékoli prohlášení uvedené v Recenzi. Prodávající je oprávněn odstranit Recenzi za podmínek stanovených zákonem a těmito Pravidly.
  8. Je nepřijatelné zveřejňovat obsah, který obsahuje informace, které jsou nepravdivé, zavádějící, vulgární, agresivní, urážlivé nebo zjevně odporující dobrým mravům. Je také nepřijatelné zveřejňovat obsah, který je nezákonný, porušuje práva třetích stran nebo představuje akt nekalé soutěže.
  9. Zákazník se zavazuje nezveřejňovat obsah, který obsahuje odkazy na externí webové stránky propagačního či reklamního charakteru, nebo který obsahuje osobní údaje třetích osob.
  10. Na výslovnou žádost Zákazníka může být obsah Recenze skryt před ostatními uživateli Obchodu, udělené hvězdičkové hodnocení se však započítává do celkového hodnocení Obchodu a Produktu.

§ 10. Duševní vlastnictví

  1. Zákazník prohlašuje, že nemá nárok na žádná práva, včetně práv autorských a souvisejících, k jím zveřejněným Hodnocením a prohlášením, kromě práva užívat Internetový obchod způsobem uvedeným v Pravidlech. Zákazník nemá právo na jakékoli nahrávání, reprodukci, sdílení, zveřejňování nebo šíření obsahu, pokud takové oprávnění nevyplývá ze zákonných ustanovení nebo z Pravidel.
  2. Zákazník není oprávněn jakkoli zasahovat do obsahu, zejména není oprávněn zasahovat do obsahu, struktury, formy, grafiky, mechanismu fungování či jiných prvků Internetového obchodu.
  3. Zákazník zveřejněním Recenze v Internetovém obchodě, jež stanoví dílo ve smyslu zákona ze dne 4.2.1994 o právu autorském a právech souvisejících - uděluje Prodávajícímu nevýhradní a bezplatnou, časově a územně neomezenou licenci k užití těchto děl spolu s právem udělit podlicenci, která se vztahuje na zveřejnění díla dostupné takovým způsobem, aby k nim měl každý přístup na místě a v čase, který si zvolíte (internet). Licence se uděluje pro všechny oblasti využití známé v době jejího udělení, zejména pro následující oblasti využití:
    1. v rozsahu záznamu a rozmnožování díla jakoukoliv technikou - zejména tiskařskou, reprografickou, magnetickým záznamem, digitálně, tzn. používání jakýchkoliv technik na jakémkoli audiovizuálním nebo obrazovém nosiči, zejména na audiovizuálních discích, CD, počítačových discích, v multimediálních sítích, včetně internetu a souvisejících online služeb, jakož i rozmnožování, nahrávání, použití na internetu, reklamě, rozmnožování nahrávek v elektronické podobě v paměti počítače a v interních a externích sítích,
    2. využití všech prvků díla nebo jejich části s možností úprav vyplývajících z povahy daného internetového média - ve všech publikacích, zejména internetových, digitálních, v bulletinech a informacích, samostatně nebo v kombinaci s jinými díly nebo částmi děl; využití zcela nebo zčásti k propagačním a reklamním účelům, zejména ve formě audiovizuální, zvukové a mediální reklamy.
    3. v rozsahu oběhu originálu nebo kopií, na kterých bylo dílo zaznamenáno - uvedení do oběhu, půjčování, pronájem originálu nebo kopií,
    4. v rozsahu o šíření díla jiným než výše uvedeným způsobem - veřejné předvádění, vystavování, zobrazování, rozmnožování a vysílání a reprízování, jakož i zpřístupňování díla veřejnosti tak, aby k němu měl každý přístup v místě a čase dle vlastního výběru,
    5. využití děl pro propagační a marketingové účely;
  4. Smazání účtu Zákazníkem nebo Recenze ve smyslu kapitoly 9, bod 8, nemá vliv na platnost výše uvedené licence.

§ 11. Zásady prodeje v modelu subskripce

  1. Elektronickou službu formou Subskripce může Prodávající poskytnout Kupujícímu.
  2. Použití Subskripce umožňuje opakované doručování vybraného Zboží, v časových intervalech určených Zákazníkem, bez nutnosti zadávat další objednávky až do konce Subskripce. Platba za Subskripci se provádí pouze pomocí mechanismu opakovaných plateb a pouze jednou Kartou.
  3. Odpojením Karty od Subskripce bude Subskripce ukončena.
  4. Transakce v rámci Opakované platby budou prováděny pouze po předchozí registraci Držitele Karty na webových stránkách Operátora (nebo subjektu, jehož prostřednictvím Provozovatel Transakce realizuje). Účelem registrace bude ověření, že Zákazník objednávající Opakovanou platbu je oprávněným držitelem Karty, která bude použita k platbě.  Před registrací Karty na transakčním webu je Zákazník povinen udělit souhlas s pravidelným vybíráním poplatků aktivací služby Opakované platby. Souhlas je uložen na webu Operátora.
  5. Kupující vytvoří Subskripci výběrem této formy nákupu v Elektronickém objednávkovém formuláři. Potvrzení o vytvoření Subskripce je neprodleně zasláno na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou při zadání první Objednávky subskripce.
  6. Zákazník spravuje Subskripci prostřednictvím Účtu podle dostupných možností.
  7. Subskripce se aktivuje na dobu neurčitou.
  8. Zákazník může subskripci kdykoli ukončit. Ukončení Subskripce ze strany Zákazníka se rovná odvolání souhlasu s dalšími platbami v rámci Opakovaných plateb. V této situaci nebude vytvořena další Objednávka subskripce. Pokud bude Subskripce ukončena po datu uvedeném v e-mailu uvedeném v bodě 11, bude aktuální Objednávka subskripce vyřízena jako poslední.

    a). Subskripce je ukončena tím, že Kupující zvolí možnost „Ukončit subskripci“ v nastavení dané Subskripce, ​​která je dostupná po přihlášení Zákazníka z úrovně jeho Účtu.
    b). Kupující může Subskripci ukončit také kontaktováním zákaznického servisu obchodu prostřednictvím e-mailu sklep@aleno.pl.

  9. Prodávající má právo Subskripci ukončit, o čemž bude Kupujícího informovat e-mailem nebo telefonicky nejméně 7 dní předem. V této situaci nebudou finanční prostředky z Karty odepsány a nebudou vytvářeny žádné další Objednávky subskripce.
  10. Prodávající je oprávněn v průběhu Subskripce měnit ceny Zboží, o čemž je Kupující informován v e-mailové korespondenci uvedené v bodě 11.
  11. Prodávající zašle Kupujícímu e-mailovou zprávu o vytvoření Objednávky subskripce s uvedením jejího předmětu, množství, ceny (včetně případné změny ceny), data provedení a termínu plánovaného odepsání platby z Karty - nejpozději 3 dny před odepsáním prostředků z Karty. Dále Prodávající informuje Kupujícího o možnosti ukončení Subskripce připojením odkazu vedoucího k nastavení umožňující ukončení dané Subskripce z úrovně Zákaznického účtu a datem, ke kterému nabude účinnosti. Pokud je Subskripce ukončena po datu uvedeném v e-mailu, bude se ukončení vztahovat na následující Objednávky subskripce. To znamená, že vaše subskripce bude ukončena, ale aktuální objednávka subskripce bude poslední, která bude realizována.
  12. Pokud je pokus o odepsání z Karty neúspěšný, bude Zákazník informován e-mailem, že platbu nelze provést. Mezi možné důvody neodepsání platby patří: nedostatek finančních prostředků na Kartě, vypršení platnosti karty nebo technické problémy.
  13. Vypršení platnosti Karty spojené se Subskripcí nebo nemožnost autorizovat platební příkaz z jiných důvodů má za následek ukončení Subskripce.
  14. Objednávka subskripce bude realizována až po úspěšném odepsání prostředků z Karty.
  15. Ukončení Subskripce znamená okamžité ukončení smlouvy o prodeji Zboží.

§ 12. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto Podmínky používání jsou účinné ode dne 2024.12.06.
  2. V případě změny nebo zrušení platnosti některého ustanovení těchto Pravidel rozhodnutím příslušného orgánu nebo soudu zůstávají zbývající ustanovení v platnosti a zavazují Prodávajícího a Zákazníka.
  3. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto pravidel. Všechny smlouvy uzavřené přede dnem nabytí účinnosti nových předpisů se realizují na základě pravidel platných ke dni uzavření smlouvy.
  4. Rozhodným právem pro řešení jakýchkoli sporů souvisejících s Pravidly je polské právo. Takové spory bude řešit místně příslušný obecný soud. Zákazník, který je Spotřebitelem, může využít i mimosoudní způsoby vyřizování reklamací a vymáhání nároků. Veškeré informace o postupech mimosoudního vyřizování reklamací a vymáhání nároků lze nalézt na webových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele na adrese: www.uokik.gov.pl. Zároveň bychom Vás rádi informovali, že uvedené postupy jsou dobrovolné a obě strany s nimi musí souhlasit.
  5. Na základě nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 informujeme, že na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je k dispozici online platforma pro řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR). Platforma ODR je webovou stránkou s bodem komplexní obsluhy spotřebitelů a podnikatelů, kteří touží po mimosoudním vyrovnání sporu o smluvních závazcích vyplývajících z on-line kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb.

§ 13. Příloha 1 - Informace o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy

  1. Právo na odstoupení od smlouvy podle následujících zásad má Spotřebitel a Podnikající fyzická osoba.

    Máte právo odstoupit od této smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech:

    1. v případě kupní smlouvy ode dne, kdy jste obdrželi věc nebo kdy věc získala do držení Vámi určená třetí osoba jiná než dopravce;
    2. v případě smlouvy vyžadující převod vlastnictví k několika věcem, které jsou dodávány odděleně ode dne, kdy převezmete do držení poslední věc nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce, kterou jste určili, převezme do vlastnictví poslední položku;
    3. v případě smlouvy vyžadující převod vlastnického práva ke zboží dodanému po dávkách nebo částech ode dne, kdy jste získali poslední dávku nebo část do vlastnictví nebo kdy vámi určená třetí osoba, jiná než dopravce, dostala do držení poslední položky nebo části;
    4. v případě smluv o pravidelném doručování zboží na určitou dobu ode dne, kdy jste se dostali do držení první položky nebo kdy vámi určená třetí osoba, jiná než dopravce, dostala do držení první položku;
    5. v případě smluv o poskytování služeb nebo digitálního obsahu, které nejsou dodávány na hmotném nosiči - ode dne uzavření smlouvy.
  2. Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte informovat nás, tzn.: ART-METAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Szarych Szeregów 1A, 62-500 Konin, tel. 661 998 877, sklep@aleno.pl o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou, faxem nebo e-mailem).
  3. Můžete použít vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy, není to však povinné.
  4. Můžete také vyplnit Elektronický formulář vrácení, který je k dispozici na webových stránkách internetového obchodu: https://aleno.pl/pl/returns-open.html. Pokud této možnosti využijete, obratem Vám zašleme potvrzení o přijetí Vašeho odstoupení od smlouvy na trvanlivém nosiči.
  5. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačí, když před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy zašlete informace o uplatnění svého práva na odstoupení od smlouvy.
  6. V případě odstoupení od této smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na doručení (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících z Vaší volby jiného způsobu doručení, než je nejlevnější standardní doručení námi nabízené), neprodleně a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsme byli informováni o Vašem rozhodnutí uplatnit své právo odstoupit od této smlouvy. Platbu provedeme stejnou platební metodou, kterou jste použili pro původní transakci, pokud jste výslovně neuvedli jinak.
  7. V případě smluv vyžadujících převod vlastnického práva ke zboží, u kterých jsme nenabídli vyzvednutí zboží v případě odstoupení od smlouvy, musíme vrácení peněz zadržet, dokud zboží neobdržíme nebo dokud nám nebude předložen doklad o jejich odeslání, podle toho, která událost nastane jako první.
  8. Vracenou věc zašlete prosím neprodleně na adresu: ART-METAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Szarych Szeregów 1A, 62-500 Konin, v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jste nás informovali o svém odstoupení od této smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty. Budete muset pokrýt přímé náklady na vrácení věcí.
  9. Vzhledem k hmotnosti a rozměrům Zboží mohou být v případě odstoupení od smlouvy s vrácením Zboží spojeny vyšší náklady než standardní přeprava poštou. Pokud chcete využít služeb kurýrních společností, může být nutné zaslat zásilku na paletě, což je dražší než běžná poštovní zásilka.

§ 14. Příloha 2 Vzor formuláře odstoupení od smlouvy

pixel